„Wiem, co jem!” – a dokładniej? wymień proszę…

Niestety… stwierdzenie zawarte w tytułowym cudzysłowie, bardzo często nie jest prawdziwe. Dotyczy to głównie osób, które nie miały do tej pory wiele wspólnego ze świadomym planowaniem swojej diety, mimo iż mogą twierdzić, że starają się odżywiać zdrowo.

wiem, co jem

Czytaj dalej „Wiem, co jem!” – a dokładniej? wymień proszę…

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Jak obliczyć tętno maksymalne – HRmax

Tętno maksymalne HRmax – maximal heart rate – w treningu siłowym najczęściej pojawia się w kontekście wykonywania ćwiczeń aerobowych/cardio (te pojęcia bywają używane zamiennie).  Parametrem, który określa nam intensywność treningu jest właśnie nasze tętno maksymalne.

jak obliczyć tętno maksymalne hrmax
Czytaj dalej Jak obliczyć tętno maksymalne – HRmax

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Rozpiska planu treningowego na masę

Wprowadzając plan masowy w tym roku postanowiłem na 100% wystartować we wrześniu. Na sierpień przypadł mi jeszcze jeden dłuższy wyjazd na letni obóz iaido, więc miesiąc ten potraktowałem jako czas na roztrenowanie i wdrożenie w nowy plan treningów.

trening na masę - plan treningowy

Czytaj dalej Rozpiska planu treningowego na masę

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Okres masowy – zmiana w treningu siłowym

Okres masowy nie może przecież obejść się bez nowego planu treningowego! Jak pisałem wcześniej, do tej pory stosowałem jakiegoś konkretnego planu. Oczywiście na początku był to trening obwodowy, a w ostatnim czasie (kilka miesięcy) stosowałem splity. Nie były to jednak treningi nastawione na konkretny cel (masa, rzeźba, czy poprawa konkretnej partii mięśniowej). Ćwiczyłem raczej w celu utrzymania ogólnej sprawności. Czytaj dalej Okres masowy – zmiana w treningu siłowym

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Masło orzechowe – opis produktów Sante, KFD, OstroVit

Czym i czy, w ogóle smarować pieczywo (ciemne!) w naszej diecie? Niewątpliwie każdy z nas w końcu postawi sobie takie pytania.

Masło orzechowe w diecie

Ja również w pewnym momencie sobie je zdałem. W pewnym momencie zacząłem unikać wszelkiego rodzaju smarowideł – masła, czy też margaryny. Było to mniej więcej w czasie, gdy również zrezygnowałem z białego pieczywa. Jeden z powodów to oczywiście liczenie kalorii, a drugi to taki, że starałem się raczej spożywać tłuszcze nienasycone. W diecie pojawiła się więc oliwa z oliwek, olej ryżowy, orzechy włoskie.

Czytaj dalej Masło orzechowe – opis produktów Sante, KFD, OstroVit

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Rozciąganie przy treningu siłowym, czy to ma sens?

Dzisiaj postanowiłem postawić takie trochę kontrowersyjne pytanie i spróbować nie tyle na nie odpowiedzieć, co opisać własne doświadczenia z nim związane.
Trenując wspomniane już przeze mnie sztuki walki, rozciąganie nie jest mi oczywiście obce.

Rozciąganie na treningu siłowym!

Być może w trakcie zajęć nie poświęcamy na to zbyt wiele czasu, niemniej jednak każdy z nas wykonuje takie ćwiczenia we własnym zakresie. Jest to po prostu niezbędne, nie tylko w celu uniknięcia kontuzji, ale również, jak nie przede wszystkim, aby poprawnie wykonywać wszystkie techniki. Co za tym idzie i ja miałem przeświadczenie, że moje ciało jest odpowiednio wygimnastykowane. Właśnie… Okazało się, że jest to jedynie moje własne mniemanie!

Czytaj dalej Rozciąganie przy treningu siłowym, czy to ma sens?

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Omlet z rodzynkami – na wynos

O tym, że jeść trzeba pisałem już we wcześniejszym wpisie. Chyba każda z osób, które zaczęły dbać o kondycję i dietę, a pracuje zawodowo, w normalnym wymiarze godzin – czyli przyjmijmy, że 8 na dobę – zna życie „na pojemnikach” 😉

Omlet białkowy z rodzynkami

Świadomie wybierając produkty, które spożywamy w ciągu dnia, a także licząc spożywane kalorie, właściwie nie mamy innego wyjścia, jak samodzielne przygotowywanie i zabieranie ze sobą posiłków.
Czytaj dalej Omlet z rodzynkami – na wynos

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Dietetyczna galaretka KFD – coś dla łasuchów!

W ostatnich dniach postanowiłem zrobić małe zamówienie w sklepie KFD. Standardowo: izolat, kazeina, carbo. Przeglądając jednak ich produkty, natrafiłem na galaretkę – dietetyczną! :-) No, a kto z nas nie lubi czasem połasuchować? Właśnie – słodycze… To zawsze jest jakiś problem, szczególnie w okresie redukcyjnym. Najczęściej musimy ich sobie odmawiać… Oczywiście mam tu na myśli te „klasyczne”, którymi są zawalone półki sklepowe. No a przecież, po ciężkim treningu jakiś deser by się przydał 😀

Galaretka dietetyczna KFD Czytaj dalej Dietetyczna galaretka KFD – coś dla łasuchów!

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Odżywianie – podsumowanie 6 miesięcy

No niestety – jeść trzeba! 😉 Piszę „niestety”, ponieważ mnie również się WYDAWAŁO, że nie jest to niezbędne.. No i że odżywiam się dobrze. No, może nie tyle dobrze, co wystarczająco dobrze.

Po pół roku zwracania uwagi na własne odżywianie i podjęcie treningów na siłowni, mogę powiedzieć sam sobie prosto w oczy – robiłem to, ze wszech miar ZŁE!

image

Czytaj dalej Odżywianie – podsumowanie 6 miesięcy

facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail